onsdag, december 20, 2006

Elvispen, pulvret & jag

Lanserar härmed en ny kategori på min blogg, en tidig julklapp till er alla från mej; Veckans krönika.
Alla ska vi förmodligen någon gång flytta hemifrån. Lämna hemmet, mamma och katten. För alltid? En del kommer tillbaka men det är inget som står på min to-do-list för mitt liv. Nej, det blir jag, elvispen och kastrullsetet som lämnar Lindenvägen. Möjligtvis följer ett liggunderlag också med. Men jag tror jag skulle kunna klara mig, ja menar i dagens samhälle går i princip vad som helst göras på pulver och vatten. Har jag då min elvisp så klarar jag mig på en låg inkomst så jag istället kan lägga sparade pengar på... ja något annat. Måndag: pulvermos, Tisdag: pulverkladdkaka, Onsdag: pulversås, Torsdag: pulversoppa... ja ni ser ju. Och klarar sig Fugelsang uppe i rymden på bara pulvermat så gör väl jag det med. Kastrullsetet skulle jag använda för att koka upp vattnet som behövs till pulvret. Där skulle jag sitta, på golvet i någon skabbig lägenhet med min elvisp, mitt kastrullset och mitt matpulver. Kanske inte den roligaste tillvaron men jag är säker på att jag skulle trivas. //karolina

1 kommentar:

Anonym sa...

ja de va en bra idé vi kom på :) ne riktig pulveridé :P