söndag, december 31, 2006

Nyårstankar

2006, året då jag blev ett med gymnasiet. Har slitet en hel vår för att få ett bra slutbetyg, vad får man? Jo man får börja om på ruta ett och slita igen. Inget som muntrat upp mig men året har haft sina ljuspunkter. Jessikas 16 års dag, karaoke med Britney och Herreys. Teater-resan som var lärorik, följ aldrig kyrktorn när du är på en ny plats – det kan bara gå fel! 12 maj, vem glömmer? Vi såg fram emot en härlig utekväll innan sommarn, vad händer? Det blev en stor besvikelse men sicken förfest. Bättre får man leta efter, det säger jag bara. Hultsfred festivalen, lika underbar som man alltid hoppas. The Strokes, The Sounds, Whitin Temptation, Snook, Backyard Babies, Lordi och inte minst Babyshambles. Tre dagar av 2006 jag aldrig kommer att glömma och jag vill tacka LO som stod för den välbehövliga drickan, för vilken hetta! Efter en lång sommar på ett sommarjobb kunde jag spendera mina tjänade slantar på allt som gör livet värt att leva. Och visst var väskan, ankelbootsen och klänningen värd de där långa dagarna i en tvätt i 35 gradig värme! Marknadsfesten med Dia Psalma och Stora dans en mysig sommarkväll.Med en stressig höst och längtan till julen är året snart slut. Jag hoppas att 2007 har något att erbjuda, bättre än 06? Vem vet, ja kanske Heikki Vesa men inte jag i alla fall. Nu ska jag fira årets sista dag med dem som betyder mest! //karolina

Inga kommentarer: