lördag, mars 10, 2007

12 poäng går till...

Okej, då var det dags. Dagen som Christer Björkman väntat på och jag sitter och lyssnar på 'Take a look at my Girlfriend' med Gym Class Heroes.

Melodifestivalen är hatad av i princip alla under 40. Det har nästan blivit som ett måste att hata tävlingen om man inte har ett trist jobb, har två barn som flyttat hemifrån och det enda man gör är dricka kaffe med alldeles för mycket grädde i och mumsa på hemagjorda scones. De med "ett tråkigt liv" ser på Melodifestivalen. Men jag tror efter att själv fastnat framför teven nästan varje lördagkväll att det är inte så. Det är ändå en tävling i bästa låt och hur många är det inte som gillar musik? Det är sedan gener'n folk retar sig på. Det är ju egentligen bara schlagern i sig som alla hatar. Därför tycker jag det är fel att kalla det schlager-festival efter i år. Det är endast få med äkta schlager-bidrag som gått till final. Jag är faktiskt postitivt inställd inför kvällens tävling med undantag för Anna Book och Tommy Nilsson.

Jag vågar inte tippa (= jag vågar inte få fel) men jag tror starkt på allas favoriter The Ark men hejar på Idolerna Måns & Sebastian. Vem håller du på? //karolina

Inga kommentarer: