fredag, mars 30, 2007

Framtida arbetslös och utan leksak

Igår gick min första beställning ifrån Asos iväg. Kunde inte hålla mej då jag var i fyndartagen och hittade min väska till supersänkt pris! Men lyckan varade inte länge då det idag kom ett brev från Skatteverket. Varför ska man inte få behålla pengarna man så tappert sliter ihop? Nehe nu ska de ta en massa & ge bort till något dagis som behöver (?) nya leksaker. JAG VILL OCKSÅ HA NYA LEKSAKER! Jaja. Sådan är lagen. Hatar lagar.

Ännu en lugn helg väntar. Lite släkt-kalas-fika i morgon och kanske bio på söndag. En nyhet var ju att Ebba von Sydow ska lägga av som chefredaktör på VeckoRevyn. Lite jobbigt då min plan var att ta över efter henne, attans. Jag tror inte jag är en valbar kandidat.

Mitt CV:
- Sommarjobb 5 veckor i en tvätt (!?) säkert en bra kvalifikation... eller inte.
- Kontorsjobb varje fredag, kanske bra? Jag kan kopiera och scanna!
- Försäljning i servering innan Hultsfredsfestivalen, nån som vill ha kaffe?
- Grundskola + 1 år på samhällsprogrammet, vet de 7 sakramenten inom kristendomen iaf!
Nja vore jag 'anställare' skulle mitt så kallade CV slängas i "pappersätaren" ganska fort. Ha en superskön helg! Lycka till med eventuella jobbsökanden. //karolina

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag håller på att leta sommarjobb jag är alltid så sent ute men jag tänker alltid det löser sig :) men ska troligtvis jobba med teatern på sommartorget i v-by då får du komma o kolla :)

Miss.Understand sa...

Åh va skoj! jag kommer garanterat! Såklart vill jag inte heller missa 10 maj (rätt datum?). Skulle också vilja spela teater men är lite för feg med att verkligen ta tag i saker... //karolina

Anonym sa...

Tja fast sakramenten är bara två

Miss.Understand sa...

Inom den lutherska kyrkan finns som du säger bara två sakrament men inom den katolska och den ortodoxa finns det sju.