lördag, mars 03, 2007

Min oas i vardagen

Idag är det Mammas födelsedag vilket innebär massa stress över att få i ordning allt till kalaset ikväll. Men jag har hittat lugnet i vårt stimmiga hus. Jag sitter nämligen framför min nyuppsatta tavla och i stereon spelas Sugarplum Fairy. Skön mix av heta killar och bra musik. Min oas i vardagen, måste bara hitta en skönare kudde att sitta på...

Och så måste jag ju meddela att min kusin Björn lyckades rädda mitt dystra tillstånd denna vecka med att skicka Appels in Stereo's nya platta 'New Magnetic Wonder'. Stort tack!

I övrigt ser det ut att bli en lugn helg, min 2åriga kusin Cornelia kommer ikväll och då blir det till att röja undan allt smink, mp3-spelare och hårspännen (!) och istället ta fram spelande tåg, mjukisdjur och kanske den där självgående brandbilen.

Ett annat hemskt erkännande är att jag nu officiellt har blivit en shopaholic. Förut hade jag perioder av att måste-köpa-nya-saker men nu är det måste-köpa-nya-saker-hela-tiden! Och eftersom det infallit 3 födelsedagar och en jul på mindre än 3 månader är nu mitt konto lika med noll. Får panik, och är redan skydig brosan 200 spänn! Oh lord. Finns det möjligtvis något rehab för shopaholics? //karolina

Inga kommentarer: