lördag, februari 03, 2007

Glitter, Glamour och Kärlek ?

När jag satte mig vid teven kl. 20.00 som resten av svenska folket sa jag:
- Ja, jag hoppas de inte gör samma misstag som förra året, och med det syftar jag på att skicka Carola till Grekland vilket enligt mej var ett misstag. Jag lämnade teven efter en halvtimma och nu undrar jag vad jag egentligen tänkte på när jag sa det? Trodde jag verkligen att röstarna skulle ändra sig? Visserligen, kanske har jag ingenting att säga till om eftersom jag inte rört telefonen eller bett någon slå nummret som visats i rutan. MEN jag tycker det är synd om de talangfulla unga som försöker och försöker men varje år blir tvåa och trea och får än en gång försöka i "andra chansen" men ändå misslyckas.
Varför ska vi rösta fram de som vann för 20 år sedan? Vad säger att de fortfarande kan? Bara för att de lyckas i Let's Dance? Nej tyvärr är jag inget fan av Melodifestivalen längre, kanske skulle jag kunna vara det men jag säger som alla andra röstare/soffliggare i Riksdagsvalen "vad spelar min röst för roll?". Kanske borde jag inte klaga men jag kan inte låta bli, fel av mej men jag gillade melodifestivalen förr men efter 17 år och ingen av de jag faktiskt röstat på vunnit en endaste gång så är det inte längre roligt. //karolina

Inga kommentarer: