tisdag, februari 06, 2007

Jag är rutinmissbrukare

Efter att ha varit sjuk en vecka är det väldigt märkligt att komma in i alla rutiner så fort! Det är nästan som alkohol, efter några klunkar känner du inte längre smaken. Du vänjer dig fort, för fort. Jag tror inte det är bra för hälsan egentligen. Lika dåligt som alkohol. Jag tror man kan bli rutinmissbrukare och jag tror att jag är drabbad. Mina rutiner är:
- Klockan ringer och jag kliver upp 5.55
- Åker till skolan (obs har rensat ut vissa rutiner som gör listan seg att läsa)
- Skolschemat (den värsta rutinen för den går inte att bryta utan att bli uppskriven på skolk)
- Åker hem
- Äter mat
- Gör viktiga saker som blogga, chatta och kolla de viktigaste sidorna som man rutinmässigt går igenom varje dag, gärna fler gånger.
- Gör andra viktiga saker som ser på tv, duschar och om man är duktig kanske tränar
- Äter igen
- Går och lägger sig

Beviset på mitt missbruk är att jag kan sitta här och skriva ned hela dagsschemat utan att göra ett enda uppehåll och att det stämmer på alla veckans dagar (men nej, jag går inte till skolan på helgen!).
Om jag skulle leva livet som jag önskar, skulle jag vakna av solen varje morgon och inte ha en blekaste aning om vad jag ska göra under dagen men gå och lägga mig och ha gjort, rest och träffat massor men människor! En dröm som jag tänker uppfylla när jag bor i Hollywood och har blivit rik och känd för en filmroll i nästa Bond-rulle. //karolina

Inga kommentarer: