fredag, februari 02, 2007

Pensionär-sjukan

Denna förskylning har börjat urarta sig i någon slags pensionärs-sjukdom. Det känns som jag förvandlats och blivit 73. Mina steg har blivit till tomtesteg (d v s att man sätter den ena foten framför den andra, vilket resulterar i en gång där jag tar mej fram ca 24 cm i taget!). Jag orkar inte äta mer än några riskorn och måste fördela en köttbit (som inte är större än en köttbulle) i bitar som skulle kunna föda omkring 300 myror. Jag bläddrar i tidningar så bladen lossnar ifrån häftningen och ser på Hem till Gården (!) för det visas inget annat på tv. Min nya vän är Mollipect-hostmedicin och igår löste jag t o m korsord på nätet!

Jag hatar verkligen att vara sjuk och vill inget hellre än att bli frisk. Jag vill inte längre leva pensionärs-liv, jag vill ha tillbaka mitt eget.

Inga kommentarer: