lördag, februari 03, 2007

Väsk-mani?

Här har vi ett urval av min väsksamling, de som jag tycker bäst om eller som jag förknippar med något roligt minne. Och tänkte härmed dela med mig av mina väskköp.
1. Den lilla svarta längst upp till vänster är köpt på Fields i Köpenhamn. Det var verkligen en upplevelse att få stiga in i Skandinaviens största köpcenter. 4 jättelika våningar med bara en massa affärer vilket gjorde en shoppaholic som jag själv nästan hysterisk.

2. Den svarta, stora handväskan är ganska antik. Om jag minns rätt så är det mammas farmors väska och är gjord av riktigt skinn och har en tillhörande fickspegel. Är så söt med ett litet guldknäppe för att stängas.

3. Den tredje längst upp är en jättelik sak som är köpt under ett besök i Ullared, obs den är inte köpt på Gekås för er som undrar. Jag gillar den för dess söta detaljer och den är väldigt bra för det ryms massor!

4. Den svarta (jag har nästan bara svarta väskor) är min nuvarande favorit, den är i "påsmodell" vilket för med sig vissa nackdelar eftersom det är en rund botten: den knögglar till papper, saker trillar runt lättare och allt som har fyrkantig form ger väskan en ny märklig skepnad. Men annars älskar jag den!

5. Den lilla blå i mitten är min allra första egenköpta handväska. Jag köpte den när jag var elva år på Sko Nisse och min bästa vän Amanda köpte en likadan. Den använde jag säkert varje dag en hel sommar och den fick följa med på både cykelturer och Barbie-utflyckter. Den används tyvärr inte längre p g a att den känns lite passé och är väldigt svårmatchad.

6. Den stora svart/vita väskan fylld med knappar är en Dolce Gabbanda-kopia och är ett mycket märkligt köp. Jag var i Turkiet (Kopiornas Mekka) och tänkte väl inte lämna landet utan en ny kreation att hänga över axlen. Jag gick in i kanske den tionde affären som sålde väskor (på samma gata) och var väl inte så intreserad av väskan som jag skulle ge över 600 kronor för. Efter att försökt ta mej ut 4 gånger då jag berättat för expediteten att jag inte ville ha den - och han samtidigt sänkt pristet en hundring efter varje försök, tyckte jag det nästan var synd att lämna väskan där som jag nu skulle ge ynka 200 kr för. Jag köpte väskan för 170 svenska kronor och åkte därmed hem med en något udda väsk-kopia i handen.

7. Den sista är det senaste tillskottet i min väsk-garderob och anlände i julas då det vankades julfest och jag var i stort behov av någon liten väska. Jag tycker den söt med sin stora rosett och väldigt praktisk då det viktigaste går ned d v s mobil & kamera.

Inga kommentarer: